23 Nisan 2010 Cuma

Çikolatadan Mermi

İnce Saz grubu, Macar Radyo Senfoni Orkestrası ile birlikte Türk Hava Yollarının 75. yıl kutlamaları için hazırlanan “Yollar” albümünün tanıtım konserini, 20 Mayıs 2008 tarihinde Cemal Reşit Rey’de gerçekleştirildiğinde, Dünyadan, her şeyden bir haber Gesi bağlarında dolanıyordum. O akşam ortaya konan müthiş performansı elimin altından 7/24 internet olmasına rağmen atlamamı, haki yeşilin bünyemde yarattığı genel arıza ile açıklarım. Açıkladım. Aylar sonrasında, aşağıda yer verdiğim şarkı ve şarkının enfes yorumuna denk gelince, “dolu bir silah taşırken karşılaşmamamız (tam) isabet olmuş” diye düşündüm.
Yorum için ne diyebilirim, güzelliğini nasıl tarif edebilirim bilmiyorum. Tarifsiz güzel söylüyor Dilek Türkan. Şarkının kendisine gelince. Sözlerini ben yazmışım. Hemen peşine kahrımdan ölmüşüm. Unutarak tekrar doğmuş ve yıllar sonra kendi sözlerimle vurulmuş gibiyim. “cuk oturdu” teriminin tam karşılığı bu olsa gerek. Tüm şarkı sanki çikolatadan bir mermi. İnsanın ağzına sıkası geliyor.